Sunday, April 22, 2007

Programa de 2do. año

English Programme

2nd Year C.B.G.

UNIT 1:
Revision Period: Verb “to be”. Possessive adjectives. Question words: Who, What, Where, How,
How much, How many . . . ? Personal information: Surname – Name – Age – Nationality – Job –
Telephone number – Address. Adjectives. What colour . . . ? What . . . like ? There is. There are.
Countable and uncountable nouns. Cardinal numbers: 1 – 1000.

UNIT 2:
Have. Have got. Has. Has got. Affirmative. Interrogative. Negative. Possessive Case: “s”.
Whose. . . ?

UNIT 3:
Can (present ability). Affirmative. Interrogative. Negative. Who, Which, What, How many, How
Much, Where, How, When, Whose . . . + can . . . ?

UNIT 4:
The time. What time. . . ? When . . . ? The days of the week. The months of the year. The seasons of the year.The weather.

UNIT 5:
Present continuous tense. Adverbs of time. Affirmative. Interrogative. Negative. Who, Whose, What. Which, How many, How much, Where, When, How . . . . + present continuous . . . ?

UNIT 6:
Future “going to”. Adverbs of time. Affirmative. Interrogative. Negative. Who, Whose, How, What, Which, How many, How much, Where, When, What time . . . + future “going to” . . . ?

UNIT 7:
Simple Present Tense (habitual actions). Adverbs of time. 3rd person singular (she – he – it).
Affirmative. Interrogative. Negative. What time, Who, Whose, How, What, Which, Where, When, How often, How long, How many, How much, Why . . . + simple present . . . ?

UNIT 8:
Simple Present Tense (habitual actions). All the persons. Affirmative. Interrogative. Negative.
How, Who, Whose, What, Which, What time, Where, When, How much, How many, How often, How long, Why . . . + simple present . . . ?
UNIT 9:
Simple Past: Verb “to be” (was – were). Adverbs of time. Affirmative. Interrogative. Negative.
There was. There were. What was / were . . . like? What, Where, How, When, Who, Whose, Howmany, How much, Why, What time, . . . + was / were . . . ?

UNIT 10:
Comparisons of adjectives and adverbs. Comparative and superlative degrees.


Materiales
Se utilizará como material para el trabajo en clase: tanto la guía de trabajos para 2° año (compilación realizada por los docentes de lengua extranjera del establecimiento) como ejercitación específica que cada docente considere apropiada.

Examen
El examen de lengua extranjera (Inglés) en las instancias de diciembre, marzo y/o previo, se llevará a cabo en forma oral y escrita; siendo ambas complementarias.
Para rendir examen deberán presentar carpeta completa, prolija y ordenada de la asignatura y del taller integrado.

Objetivo general del curso:
Que el alumno maneje las estructuras básicas del idioma, tanto en forma oral como escrita.

Objetivos promocionales:
Aplicar correctamente los distintos tiempos verbales aprendidos.
Formular y responder correctamente preguntas.
Comprender de textos.
Producir mensajes orales y escritos según los contenidos aprendidos.

Evaluación:
Criterios e instrumentos

Ø Ejercicios gramaticales orales y escritos.
Ø Evaluación constante del proceso.
Ø Ortografía y pronunciación
Ø Se evaluará el área psicosocial, la participación en clase, la relación con los compañeros, la relación socio-afectiva y el interés por la materia.

Estrategias y técnicas:
Para lograr estos objetivos se tendrá en cuenta no sólo el avance progresivo del alumno, sino también:
Su participación activa en clase.
Presentación y realización de trabajos prácticos en término.
Traer el material de trabajo pedido por el profesor.
Carpeta completa, prolija y ordenada.
Comportamiento.
Relación entre el plano lingüístico de los textos escritos y el significado pragmático.

Recursos:
Textos literarios y periodísticos. Biblioteca, diccionarios y enciclopedias. Videos. Periódicos, revistas y folletos –Recursos informáticos